Навчаємо дошкільнят вдома. Як продовжити навчання дошкільнят в умовах карантину і локдауну?

Як не упустити дорогоцінний час, щоб якісно і поступово підготувати дитину до школи?

Чи реально  налаштувати навчання вдома, самотужки, без улюблених дитиною майстерних вихователів і учителів?

Зрозуміло, що батькам дуже важко замінити досвідченого педагога, але в сучасних умовах треба спробувати! Адже саме тривалі перерви дуже шкодять навчанню майбутніх першачків: тільки систематичні заняття, повторювання і закріплення знань і навичок в дошкільному періоді дозволять уникнути стресу і труднощів у навчанні в 1-му класі школи.

Отже, перше над чим треба плідно попрацювати - підготовка руки до письма, розвиток дрібної моторики. І мова йде не про те, щоб дитина в 5-6 років вміла писати прописні букви і правильно з'єднувати їх між собою. Ні, цієї грамоти навчить учитель початкової школи. Зараз постало завдання навчити дошкільника основам письма, оволодіти навичками письма елементів різної форми і розміру на папері в клітинку і в лінію, навчити пальчики впевнено тримати ручку і олівець. Письмо, на відміну від математики і читання, вимагає більше часу, і саме цей предмет є одним з важких для учнів 1-го класу.

Далі ми запропонуємо серії видань для навчання письму дошкільнят, для роботи з якими не треба бути дипломованим педагогом, - треба тільки мати уважність, зосередженість, вміння спілкуватися із власною дитиною (заохочувати, мотивувати) і, зрозуміло, зацікавленість і силу волі, щоб не кинути "все це" на другий день. Зміст видань, що пропонуються до уваги, побудований за принципом «від простого до складного», зошити не перевантажені завданнями, один вид діяльності обов’язково чергується з іншим – таким чином працювати дитині буде не складно.

Варіант №1. Якщо Ви тільки почали навчати письму, то Вам якнайкраще підійде серія Міні-прописів «Прописи з наліпками для малят 3+». Не вважайте, що Вашій дитині вже виповнилося 5 років, радимо почати саме з цих зошитів, а потім, для вдосконалення навичок, перейти до зошитів цієї ж серії, але з позначкою «5+»

1 етап. Навчання (назви зошитів в порядку зростання ступеню складності завдань)

Від палички до літери

Малюю по клітинках

Від палички до цифри

Наводжу. Штрихую. Розмальовую

Малюю лінії та штрихую

Друковані літери

Цифри

2 етап. Вдосконалення (назви зошитів також в порядку зростання ступеню складності завдань)

Пишу і малюю по клітинках

Пишу букви правильно

Пишу цифри правильно

Пишу друковані літери

Пишу цифри, рахую і порівнюю

Пишу і малюю по точках

 

Варіант №2. Серія «Каліграфія для дошкільнят». Ці зошити відрізняються від попередніх більшим розміром і кількістю сторінок, завдання не тільки на письмо букв і цифр, а також – розмальовування, штрихування, обведення по контуру, завдання з математики, логіки, читання. Далі - назви зошитів також в порядку зростання ступеню складності завдань.

Готуємо руку до письма

Треную дрібну моторику

Пишу літери та цифри

Учимо та пишемо букви

Пишемо цифри та графічні диктанти

 

Варіант №3. Серія «Пишу.Малюю. Навчаюсь. Прописи для дошкільнят». Кожен зошит містить завдання з чотирьох тем, назви яких подані на обкладинці зошита - завдання з підготовки руки до письма, логіки, математики, звукового аналізу. Для того, щоб дитина не занудьгувала, щоб навчання було цікавим, завдання з різних тем чергуються між собою. Опрацювавши дві сторінки в день, дитина нібито відвідає декілька занять в дитячому садку: письмо або малювання, математику або логіку. Обирайте той зошит, теми якого потребують опрацювання Вашою дитиною. Далі назви зошитів подані в порядку зростання ступеню складності їх завдань.

Прописи для дошкільнят Жабеня (Додаю ті віднімаю в межах 10, Пишу цифри, Порівнюю за розміром, Вивчаю форми)

Прописи для дошкільнят Білочка (Наводжу, штрихую, розфарбовую, Рахую та порівнюю, Шукаю відмінності, Треную увагу)

Прописи для дошкільнят Лисичка (Малюю та доповнюю картинки, Пишу літери по клітинках, Розвиваю логічне мислення, Розв’язую задачі)

Прописи для дошкільнят Слоненя (Малюю по клітинках, Рахую в межах 10, Пишу друковані літери, Вивчаю алфавіт)

Прописи для дошкільнят Жирафчик (Малюю фігури та візерунки, Пишу друковані літери, Наводжу за пунктиром, Вивчаю цифри)

 

Який би варіант Ви не обрали, навчаючи дитину вдома, прислухайтеся до порад педагогів:

  • для навчання обирайте час, коли дитина здорова і в гарному настрої, бажано, щоб заняття проходили в один і той час кожного дня; якщо Ваша дитина зазвичай відвідує дитячий садок – обирайте такий саме час, в який проходять заняття в садку
  • обов’язково стежте за тим, як дитина сидить під час письма, як вона тримає ручку і як лежить зошит
  • малюк має навчитися проводити лінії рівно і красиво, не відриваючи ручки від паперу; покажіть йому, як це робиться, візьміть його руку у свою і зробіть кілька рухів разом
  • прочитайте дитині завдання, за потреби поясніть його, прослідкуйте за правильністю виконання
  • якщо завдання є зрозумілим для дитині, дозвольте їй виконати його самостійно
  • обов’язково перевіряйте виконання роботи: спочатку похвалить дитину за правильно виконані завдання (якщо навіть це будуть тільки декілька правильно написаних гачочків або охайно розмальована квіточка), потім зверніть увагу на ті завдання або окремі елементи, над виконанням яких ще треба попрацювати
  • підтримуйте дитину, запевняйте в тому, що їй все вдасться
  • під час занять за потреби робіть перерви і не забувайте про пальчикову гімнастику
  • не забувайте, що дитина 5-7 років не може довго утримувати увагу, тому не треба займатися письмом більше 15 хвилин, краще організувати два заняття протягом дня, ніж одне довготривале.

 

Якщо Вам необхідні консультації з приводу змісту зошитів або Ви вагаєтесь з вибором, будь ласка, телефонуйте за номером 0985148767 або пишіть на Viber 0949268416 або на електронную скриньку admin@pishi-chitay.com.ua

 

Бажаємо успіхів!